Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουμε για δέκατη τέταρτη συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας»

Στις συναντήσεις αυτές θα συζητήσουμε και θα αναλύσουμε θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό - άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 13 Φεβρουαρίου έως και τις 8 Μαΐου 2019, από τις 18:30 έως τις 20:30 θα συναντιόμαστε στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων μας, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσουμε καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστούμε, να συζητήσουμε, να εκφράσουμε τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς μας.

Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή και η συνεργασία σας θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.

Παρακαλούμε δηλώστε εγκαίρως συμμετοχή στη Γραμματεία του Σχολείου, στο fax 2310 300 440 ή στο email: seminaria@protypa.gr

Παρατηρήσεις:

  • Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης μας
  • Μπορείτε να συμμετάσχετε σε όσες από τις συναντήσεις επιθυμείτε
  • Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος
  • Τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στον χώρο του σχολείου

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το έντυπο με το αναλυτικό πρόγραμμα, τη δήλωση συμμετοχής και την αφίσα

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2019

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου
«Συζητώντας για μύθους και αλήθειες γύρω από την έννοια των Μαθησιακών Δυσκολιών...»
Ποιες λειτουργίες εμπλέκονται στις διαδικασίες μάθησης και πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τυχόν δυσκολίες;  Ποια είναι τα αίτια εκδήλωσής τους; Υπάρχει θεραπεία των μαθησιακών δυσκολιών; Μπορούν να μάθουν αποτελεσματικά τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες; 
Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου
«Συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών»
Πόσο σημαντική είναι η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης στην εξελικτική πορεία των  παιδιών και  ποιες οι επιπτώσεις στη μετέπειτα ζωή τους όταν αυτή δεν έχει καλλιεργηθεί; Από πότε ξεκινάει να αναπτύσσεται και ποια είναι τα  στάδιά της; Πόσο υπεύθυνοι είναι οι  γονείς και πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος τους σε κάθε στάδιο εξέλιξης;
Βίκη Κουλιανού, MSc Κλινική Ψυχολογία, Γνωστική Ομοιοπαθητική Ψυχολογία, Κλινική Ύπνωση, Διαχείριση Διαζυγίων
Ιωάννης Βελίκης, Ψυχολόγος PHD

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου
«Ευτυχισμένα παιδιά: Μύθος ή πραγματικότητα;»
Υπάρχει ευτυχία; Και αν ναι, τι είναι ευτυχία;  Υπάρχουν ευτυχισμένοι άνθρωποι, ευτυχισμένα παιδιά ή αυτό είναι ένας μύθος; Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να δημιουργηθεί ένα οικογενειακό κλίμα που θα μεγιστοποιεί τις πιθανότητες ένα παιδί να μεγαλώνει ευτυχισμένα; Μπορεί ένα παιδί που δε μεγάλωσε καλά, αργότερα να γίνει ένας ευτυχισμένος ενήλικας;
Στη συνάντηση αυτή θα συζητήσουμε για όλα αυτά  τα καίρια και σημαντικά  που αφορούν τη σχέση με τα παιδιά μας και όχι μόνο…
Ιάκωβος Θ. Μαρτίδης, Ψυχίατρος,Ψυχοθεραπευτής, Οικογενειακός Σύμβουλος και Συγγραφέας

ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

Τετάρτη 13 Μαρτίου
«Οικογένεια: Κάτι παραπάνω από το άθροισμα των ατόμων που την αποτελούν;»
Πώς μέσα από τις σχέσεις του παρελθόντος φωλιάζουν απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν το παρόν; Μπορούμε μέσα από τις δυσκολίες να προστατεύσουμε την οικογένεια, να απαλύνουμε τις συγκρούσεις και να διατηρήσουμε ισορροπία; 
Αναλύοντας τις  σχέσεις βρίσκουμε λύσεις και απαντήσεις για να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες της καθημερινότητας.
Αναστάσιος Λάμπρου, Ψυχολόγος, Oικογενειακός Θεραπευτής

Δευτέρα 18 Μαρτίου
«Επικοινωνία: Πώς σχετίζομαι με τους ανθρώπους – Εγώ και οι άλλοι» Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης
Στο βιωματικό εργαστήριο, κυρίως μέσα από την αυθόρμητη ζωγραφική, χρησιμοποιούμε μια εναλλακτική γλώσσα, με τη βοήθεια της οποίας επικοινωνούμε συμβολικά για θέματα που απασχολούν τον εσωτερικό μας κόσμο αλλά και την καθημερινότητά μας, όπως η συνύπαρξή μας με τους άλλους, οι σχέσεις αλλά και η διαφορετικότητα. Στο εργαστήριο αυτό δίνεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αναγνωρίσουν, να εκφράσουν, να επικοινωνήσουν και να μοιραστούν σκέψεις, συναισθήματα και απόψεις μέσα από τη δημιουργία αυθόρμητων εικόνων. 
Ελένη Πάλλη, Eικαστικός – Παιδαγωγός, MSc Art Therapy

Τετάρτη 20 Μαρτίου
«Η επικοινωνία μέσα στην οικογένεια στην εποχή της πληροφορίας»
Κάθε ζευγάρι στην κοινή του πορεία βιώνει πολλές σημαντικές και δυνατές εμπειρίες. Στην καθημερινότητα μπορεί να έρθει αντιμέτωπο με απαιτήσεις, διλήμματα και προβληματισμούς που έχουν αντίκτυπο τόσο στο ίδιο όσο και σε ολόκληρη την οικογένεια. Πώς μέσα στη σύγχρονη κοινωνία, όπου η πληροφορία εισρέει αβίαστα σε κάθε σπίτι, επηρεάζονται οι οικογενειακές σχέσεις και πώς μπορεί να επιτευχθεί ισορροπία μεταξύ των μελών της;
Παναγιώτης Ρώσης, Ψυχίατρος, Ψυχοθεραπευτής

Τετάρτη 27 Μαρτίου
«Σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία: Χρήση και κατάχρηση»
Θα αναλύσουμε τη χρησιμότητα και τα οφέλη των σύγχρονων τεχνολογιών, καθώς και τους προβληματισμούς σχετικά με τη μη ορθή χρήση τους. Πώς η εξάρτηση μπορεί να επιδράσει  στον ψυχικό κόσμο των παιδιών και των εφήβων  και ποιες αλλαγές μπορεί να επιφέρει στο συναίσθημα, στις διαπροσωπικές σχέσεις αλλά στη σχολική τους επίδοση;
Βάϊος Νταφούλης, Παιδοψυχίατρος, Διδάκτωρ Α.Π.Θ., Διευθυντής  Παιδοψυχιατρικής Κλινικής του Ιπποκράτειου Γ.Ν.Θ.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019

Τετάρτη 3 Απριλίου
«Κι αν σου τύχει;»  Πρώτες βοήθειες – Α΄ μέρος
Πολλά είναι τα ερωτήματα που δημιουργούνται όταν κάποιος βρίσκεται τυχαία μπροστά σε έναν άνθρωπο που χρήζει άμεσης βοήθειας: Να τον αγγίξω; Μήπως θα του κάνω κακό; Μήπως να μην παρέμβω; Μήπως συμβεί και σ’ εμένα ή σε κάποιο δικό μου πρόσωπο; Δεν έχω ψυχραιμία… Τι να κάνω; Η έλλειψη ψυχραιμίας πηγάζει από την έλλειψη γνώσης. Στο α΄ μέρος θα  μιλήσουμε και για καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση σε ενήλικα-παιδί-βρέφος και για τη θέση ανάνηψης. 
Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης - Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

Δευτέρα 8 Απριλίου
«Κι αν σου τύχει;»  Πρώτες βοήθειες – Β΄ μέρος
Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως: απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες - ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση. Οργάνωση οικιακού κυτίου Πρώτων Βοηθειών.
Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης - Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

Δευτέρα 15 Απριλίου
«Σεμινάριο Αποτελεσματικού Γονέα με τη μέθοδο Gordon»
Το βιωματικό αυτό σεμινάριο φιλοδοξεί να εκπαιδεύσει τους γονείς σε όλες εκείνες τις δεξιότητες αποτελεσματικής επικοινωνίας που θα τους βοηθήσουν να αφουγκραστούν τόσο τις δικές τους ανάγκες όσο και τις ανάγκες των παιδιών τους.
Πολλοί από εμάς έχουμε έρθει αντιμέτωποι με καταστάσεις όπως:
Κάθε πρωί, μέχρι να ετοιμαστούν τα παιδιά για το σχολείο, ζω ένα μαρτύριο. Δεν μπορώ να ξεκολλήσω τον γιο μου από το internet. Το παιδί μου χρησιμοποιεί λεξιλόγιο που δεν εγκρίνω. Η κόρη μου θέλει να παίξουμε κάθε φορά που βοηθάω τον αδελφό της στο διάβασμα. Το δωμάτιο των παιδιών μου μετά από παιγνίδι μοιάζει «βομβαρδισμένο». Τα παιδιά μου κάθε βράδυ διαμαρτύρονται όταν είναι η ώρα του ύπνου. κ.ά.
Δρ. Μαρία Κυπριανίδου, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Εκπαιδευτικός,
Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια σεμιναρίων Αποτελεσματικού Γονέα  με τη μέθοδο Gordon, Σύμβουλος ζευγαριών με τη μέθοδο EFT.

ΜΑΪΟΣ 2019

Τετάρτη 8 Μαΐου
«Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον»
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;
• Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
• Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
• Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης.