Εικαστικής Αγωγής
«Ανακαλύπτω την τέχνη»
«Οι ζωγραφιές μας είναι οι σκέψεις μας, οι εμπειρίες μας, τα συναισθήματά μας, η ματιά μας στον κόσμο. Είναι ο εαυτός μας».
Εικαστικά Εργαστήρια ζωγραφικής, σχεδίου και πηλού, για όλες τις τάξεις, στη διάρκεια των οποίων θα ασχοληθούμε με τις εξής ενότητες:
1. ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΩΜΑ
Στην ενότητα αυτή θα περιηγηθούμε στα μυστικά της χρωματολογίας (τι είναι χρώμα, είδη χρωμάτων, το χρώμα ως μέσο έκφρασης, χρώμα και μουσική - σε συνεργασία με το μάθημα της μουσικής, χρωματικές κλίμακες, χρώμα και φως-σκιές, χρώματα και συναισθήματα, αντιθέσεις, τεχνικές, υφή). Πειραματιζόμαστε και παίζουμε με το χρώμα, δημιουργούμε ελεύθερα, εξοικειωνόμαστε με τα υλικά, τα οποία είναι άφθονα και ετερόκλητα (ακουαρέλα, νερομπογιές, κάρβουνο, ακρυλικά, ποικίλα είδη χαρτιού).
2. ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΑ - ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Ξεκινάμε από πολύ απλές εικόνες (χαρούμενες, φωτεινές, μελαγχολικές, ζωηρές, απαλές) και ξεχωρίζουμε σχήματα, γραμμές και χρώματα. Φτιάχνουμε και οι ίδιοι σχήματα (και τρισδιάστατα) και τους δίνουμε μορφή. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να σχηματίσουμε μια ολόκληρη πόλη ή το σχολείο μας.
Μαθαίνουμε για τα είδη των γραμμών (οριζόντιες, λοξές, κάθετες) και τελικά τις χρησιμοποιούμε σχεδιάζοντας με περίγραμμα δικές μας ζωγραφιές, δημιουργώντας και κόβοντας τα δικά μας σχήματα και κάνοντας ενδιαφέρουσες συνθέσεις. Στην ενότητα αυτή εντάσσουμε, για τις μεγάλες τάξεις, τη γεωμετρική προοπτική, το σημείο φυγής, το βάθος-φόντο, τις τονικές διαφορές ανάλογα με τα επίπεδα κ.λπ.
3. ΣΧΕΔΙΟ – ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ
Ξεκινάμε με απλές ασκήσεις με μολύβι σχεδίου, πινέλο, κάρβουνο, ξηρά παστέλ, μαθαίνοντας βήμα-βήμα να σχεδιάζουμε μια σύνθεση με ένα ή περισσότερα αντικείμενα. Προχωράμε με τη φωτοσκίαση (παιχνίδια του φωτός και της σκιάς). Μαθαίνουμε να σχεδιάζουμε ανθρώπινες μορφές (δίνουμε ανθρώπινες αναλογίες σώματος και προσώπου). Δίνουμε έμφαση στην προσωπογραφία-πορτρέτο, θέμα που συγκινεί τα παιδιά όλων των ηλικιών (ζωγραφίζω τον εαυτό μου, τους γονείς μου, τους δασκάλους, ένα πρόσωπο που θαυμάζω). Το σχέδιο με τις σωστές αναλογίες το μαθαίνουμε σταδιακά, με την προσεκτική παρατήρηση και εξάσκηση. Εδώ, αν υπάρχει χρόνος, θα εντάξουμε και το σκίτσο, το κόμικ και τη γελοιογραφία. Τέλος μαθαίνουμε να σχεδιάζουμε ζώα (με σωστές αναλογίες), επίσης δημοφιλές θέμα, και τους δίνουμε κίνηση (π.χ. σχεδιάζω το αγαπημένο μου ζωάκι στον αγαπημένο μου χώρο). Ολοκληρώνουμε την ενότητα με την υδατογραφία, σχέδιο με πινέλο, διάφορες τεχνικές (σφουγγάρι, βελατούρα, ζωγραφική με αλάτι, με ζάχαρη κ.λπ.).
4. COLLAGE – Εργασίες με ανακυκλώσιμα υλικά.
5. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΠΗΛΟΥ
Κατασκευάζουμε τα δικά μας κεραμικά με πηλό που στεγνώνει στον αέρα, αφού γνωρίσουμε το υλικό και την ιστορία του.
6. ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Μελετάμε με διασκεδαστικό τρόπο τα σημαντικότερα κινήματα ζωγραφικής από την εποχή των σπηλαίων μέχρι τις μέρες μας και τους κυριότερους καλλιτέχνες που επηρέασαν και ομόρφυναν τον κόσμο μας.
Τμήματα
Το τμήμα θα λειτουργεί δύο ώρες την εβδομάδα.
Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η κ. Ελένη Πάλλη, MSc Art Therapy, με πολύ μεγάλη εκπαιδευτική εμπειρία σε μαθητές δημοτικού.
Τμήμα Εικαστικής Αγωγής (Νηπιαγωγείο)
ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΩΜΑ
Στην ενότητα αυτή θα περιηγούμαστε στα μυστικά της χρωματολογίας (τι είναι χρώμα, είδη χρωμάτων, το χρώμα ως μέσο έκφρασης, χρώμα και μουσική, χρωματικές κλίμακες, χρώμα και φως-σκιές, χρώματα και συναισθήματα, αντιθέσεις, τεχνικές, υφή).
Πειραματιζόμαστε και παίζουμε με το χρώμα, δημιουργούμε ελεύθερα, εξοικειωνόμαστε με τα υλικά, τα οποία είναι άφθονα και ετερόκλητα (ακουαρέλα, νερομπογιές, κάρβουνο, ακρυλικά, ποικίλα είδη χαρτιού).
ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΑ - ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Ξεκινάμε από πολύ απλές εικόνες (χαρούμενες, φωτεινές μελαγχολικές, ζωηρές, απαλές) και ξεχωρίζουμε σχήματα, γραμμές και χρώματα. Φτιάχνουμε οι ίδιοι σχήματα (και τρισδιάστατα) και τους δίνουμε μορφή. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να σχηματίσουμε μια ολόκληρη πόλη ή το σχολείο μας. Μαθαίνουμε για τα είδη των γραμμών (οριζόντιες, λοξές, κάθετες) και τελικά τις χρησιμοποιούμε σχεδιάζοντας με περίγραμμα δικές μας ζωγραφιές, δημιουργώντας και κόβοντας τα δικά μας σχήματα και κάνοντας ενδιαφέρουσες συνθέσεις. Οι δημιουργίες μας συνδυάζουν ζωγραφική και χειροτεχνία (τρισδιάστατες κατασκευές) π.χ. φτιάχνω την πόλη μου.
Στο τμήμα εικαστικής αγωγής το παιδί πειραματίζεται με υλικά και τεχνικές, καλλιεργεί την αισθητική του, μαθαίνει να βλέπει την ομορφιά και να την ξεχωρίζει.
Τμήματα
Το πρόγραμμα επιμελείται η κ. Δάφνη Ιωαννίδου, Παιδαγωγός-Εικαστικός με πολύ μεγάλη εμπειρία σε προγράμματα εικαστικών προσχολικής αγωγής. Οι μαθητές παρακολουθούν το πρόγραμμα δύο (2) ώρες την εβδομάδα στις 14:10 έως τις 15:00.
Τρόπος Λειτουργίας
Στόχος μας είναι η επαφή του παιδιού με το αντικείμενο της ζωγραφικής, το αυθόρμητο παιχνίδι με το χρώμα και τα υλικά, με οδηγό πάντα τη φαντασία και τις ανάγκες του. Αυτό μεταφράζεται σε ελευθερία έκφρασης, σε χαρά. Αυτή η προσέγγιση εφοδιάζει τον μικρό δημιουργό με μια εναλλακτική γλώσσα, μέσω της οποίας θα μπορέσει να μοιραστεί συναισθήματα, ιδέες, αντιλήψεις, φαντασιώσεις και παρατηρήσεις για τον εαυτό του, τους άλλους και το περιβάλλον.