Θεατρικής Αγωγής
Και φέτος θα δώσουμε στα παιδιά ευκαιρίες επικοινωνίας, ευαισθητοποίησης και δημιουργικής έκφρασης. Ευκαιρίες για καλλιέργεια των ανθρώπινων σχέσεων μέσα από την πολυδιάστατη θεατρική τέχνη. Κάθε χρονιά νομίζουμε ότι η εμπειρία μας αυτή ήταν μοναδική. Μα κάθε φορά ξαναδενόμαστε μεταξύ μας μ’ ένα καινούριο έργο.
Σήμερα επικοινωνούμε με πολλά μέσα: τον λόγο, την εικόνα, τα σλόγκαν, τα συνθήματα. Δυσκολευόμαστε όμως να επικοινωνούμε με τα συναισθήματά μας, να τα εκδηλώνουμε. Θέλουμε να πιστεύουμε πως τα παιδιά που ασχολήθηκαν με τη θεατρική τέχνη κάλυψαν αυτή την ανάγκη, καθώς κατάφεραν να εξελιχθούν συναισθηματικά και ψυχικά κι αυτό ήταν φανερό όχι μόνο στη σκηνή, μα και στην καθημερινότητά τους. Κάθε παιδί είναι μοναδικό και μέσα από το θέατρο, εξερευνώντας έναν ρόλο, ανακαλύπτει στοιχεία της προσωπικότητάς του και με τη βοήθεια της ομάδας αναπτύσσει τη συναισθηματική του νοημοσύνη.
Οι στόχοι της δραματικής τέχνης που προσπαθούμε να επιτύχουμε είναι:
• Καλλιέργεια της δημιουργικής φαντασίας και της κοινωνικότητας του παιδιού
• Μύηση στη χαρά της επικοινωνίας και της συνεργασίας
• Ενεργοποίηση της εκφραστικής δύναμης του σώματος, της φωνής, της κίνησης με ταυτόχρονη εκφραστική προβολή των συναισθημάτων
• Άμβλυνση των ανισοτήτων μεταξύ των παιδιών για εκτόνωση της επιθετικότητας και των αντιθέσεων
• Απελευθέρωση του σωματικού, ψυχικού και συναισθηματικού πεδίου
• Ενθάρρυνση για μεθόδευση των σκηνικών ιδεών του και εφαρμογή τους
• Οικοδόμηση της αυτοπαρατήρησης και της αυτοπειθαρχίας
• Καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης, ομαδικότητας, επικοινωνίας μέσα από συλλογικότητα και δημιουργική εργασία
Συγκεκριμένα ο μαθητής σε όλη τη διάρκεια της οκτάμηνης ενασχόλησής του έρχεται σε επαφή με το θεατρικό παιχνίδι, τον αυτοσχεδιασμό και την παντομίμα, τον χορό, τα μουσικά όργανα, την επεξεργασία ρόλων και τις φωνητικές ασκήσεις. Έρχεται επίσης σε επαφή με σημαντικά κείμενα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων και τέλος συμμετέχει ενεργά στο ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων.
Όλα αυτά μεθοδεύονται και πραγματοποιούνται μέσα από ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς, δραματοποιήσεις, όπου τα παιδιά εξασκούνται σταδιακά με διάφορες τεχνικές, αναπτύσσοντας τη φαντασία τους.
Μετρώντας 30 χρόνια λειτουργίας, το Θεατρικό Τμήμα έχει χαράξει μια επιτυχημένη πορεία εντός κι εκτός σχολείου. Παρακάτω παρατίθενται ενδεικτικά ορισμένες από τις παραστάσεις του:
ΕΛΙΖΑ της Ξ. Καλογεροπούλου |
ΛΙΟΓΕΝΝΗΤΗ εκδοχή Β’ του Στ. Καλφόπουλου |
Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΠΟΥ ΜΙΣΟΥΣΕ ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ του Ευγ. Τριβιζά |
ΟΔΥΣΣΕΒΑΧ της Ξ. Καλογεροπούλου |
ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ του Ι. Καμπανέλη |
ΤΟ ΣΚΛΑΒΙ της Ξ. Καλογεροπούλου |
ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΣΚΙΑΧΤΡΟΥ του Ευγ. Τριβιζά |
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ της Α. Θεολόγου |
Η ΖΩΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ του Ευγ. Τριβιζά |
ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ της Ευγενίας Φακίνου |
Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ του Προκόφιεφ |
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ (δημοτικό) |
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΗΔΟΝΙ της Ζωής Βαλάση |
ΧΙΟΝΑΤΗ ΚΑΙ ΠΟΝΤΙΚΟΣ και ΘΥΓΑΤΕΡΑ (παραδοσιακό) |
Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ του Αντουάν ντε Σαιντ Εξπερύ |
ΣΙΜΙΓΔΑΛΕΝΙΟΣ του Ν. Αδαμόπουλου |
Η ΧΑΜΕΝΗ ΚΟΥΚΛΑ του Αλ. Σάστρε |
ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΤΡΟ του Μ. Έντε |
ΠΕΡΠΑΤΩ ΕΙΣ ΤΟ ΔΑΣΟΣ της Σ. Μιχαηλίδου |
ΟΙ ΦΑΣΟΥΛΗΔΕΣ ΤΟΥ ΚΑΤΣΙΠΟΡΑ του Φ.Γκ.Λόρκα |
ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ (ΒΛΟΣΥ)ΡΟ της Σ. Μιχαηλίδου (διασκευή) |
ΜΙΑ ΟΥΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ του Σ. Καλφόπουλου |
ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΕΙΟΣ ΕΙΡΗΝΗ της Σ. Ζαραμπούκα |
Ο ΕΛΑΦΟΒΑΣΙΛΙΑΣ της Ξ. Καλογεροπούλου |
ΜΟΡΜΟΛΗΣ της Ξ. Καλογεροπούλου |
ΤΑ ΜΑΓΙΑ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ του Φ.Ρ. Λόρκα |
TRASH TV Σάτιρα |
ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ του Χ.Κ.Άντερσεν σε διασκευή του Γ.Καλαϊτζόπουλου |
Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΠΛΑΝΗΤΕΣ του Αντουάν ντε Σαιντ Εξπερύ |
Η ΩΡΑΙΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ του Βασίλη Μαυρογεωργίου |
O ΕΓΩΙΣΤΗΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ του Όσκαρ Ουάιλντ |
ΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΜΑΞΙΛΑΡΙΑ του Ευγ. Τριβιζά |
Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΜΠΟΥΦΕΣ της Μαρίας Δαλδογιάννη και του Δημήτρη Λαλούμη |
Η ΜΟΝΑΞΙΑ ΕΝΟΣ ΟΝΕΙΡΟΥ της Σμαρώς Πλατιώτη |
ΩΣ ΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ της Κέλυ Σταμουλάκη |
Η ΚΑΝΕΛΑ και το ΔΥΟΣΜΑΡΑΚΙ Δημοτικά κείμενα |
ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ του Σ. Καλφόπουλου |
ΠΟΝΚΙΑΝΠΟΝ ΜΕΤΙΜΕΝΙΑ της Μ. Δαλδογιάννη |
ΜΙΑ ΤΡΕΛΗ ΤΡΕΛΗ ΠΟΝΤΙΚΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ του Φ. Σκαλίδη και της Φ. Τσάτρα |
ΤΟ ΚΟΥΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΡΕΒΙΘΙ Παραδοσιακό |
ΕΝΑ ΜΠΑΛΟΝΙ ΜΥΣΤΙΚΑ του Β. Παπαδημητράκη |
ΕΛΙΖΑ της Ξένιας Καλογεροπούλου |
ΤΟ ΒΙΑΣΤΙΚΟ ΑΣΤΕΡΙ Διασκευή Μ. Δαλδογιάννη |
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΧΑΡΑ της Μαρίας Δαλδογιάννη |
ΤΖΙΤΖΙΜΙΤΖΙΧΟΤΖΙΡΙΑ της Στέλλας Μιχαηλίδου |
ΤΟ ΕΛΙΞΙΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ της Μαρίας Παπαγιάννη |
ΜΑΤΙΑΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ της Άλκης Ζέη |
Ο ΓΑΪΔΑΡΟΣ Ο ΜΕΝΙΟΣ Ο ΠΑΡΑΧΑΪΔΕΜΕΝΟΣ της Στ. Μιχαηλίδου |
ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΟΧΩΡΑΣ της Κέλυ Σταμουλάκη |
ΠΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΗΜΟΣ Δημοτικά Παραμύθια |
ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ του Ιάκ. Καμπανέλη |
ΕΝΑΣ ΓΑΤΟΣ ΜΙΑ ΦΟΡΑ… του Κ. Μάγου και της Γ. Γκανάτσιου |
ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ του Μιγκέλ ντε Θερβάντες |
ΠΕΡΠΑΤΩ ΕΙΣ ΤΟ ΔΑΣΟΣ της Στέλλας Μιχαηλίδου |
ΜΑΤΙΑΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ του Janusz Korczak σε μετάφραση Άλκης Ζέη |
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΙΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ του Χρ. Μπουλώτη |
Η ΨΕΥΤΡΑ του Ζαν Κοκτώ |
Ο ΦΕΓΓΑΡΟΣΚΕΠΑΣΤΗΣ του Eric Puybaret, σε διασκευή Ε. Γιουρτσίδου/Χρ. Φωτίου |
Ο ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ ΣΤΗ ΣΚΙΑ της Nadine Robert, σε διασκευή της Ε. Γιουρτσίδου |
ΠΕΡΠΑΤΩ ΕΙΣ ΤΟ ΔΑΣΟΣ της Στέλλας Μιχαηλίδου, σε διασκευή Χρ. Φωτίου |
Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΕΙΔΕ του Tom Percival, σε διασκευή Ε. Γιουρτσίδου |
Η ΜΟΜΟ του Michael Ende, σε διασκευή της Χ. Φωτίου |
Είναι αξιοσημείωτο ν’ αναφερθεί πως το θεατρικό τμήμα του Σχολείου μας εδώ και είκοσι τρία χρόνια δημιούργησε τους θεατρικούς μαθητικούς αγώνες ακτίς ονείρου. Μια θεατρική συνάντηση βασισμένη πάνω σε άριστη και άρτια διοργάνωση, που σημείωσε τεράστια επιτυχία κι έγινε ευρύτερα γνωστή από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, με συμμετοχή δημόσιων και ιδιωτικών δημοτικών σχολείων, καθώς και άλλων παιδικών θεατρικών ομάδων. Δημιουργήσαμε έναν πολιτιστικό θεσμό της πόλης, με συμμετοχή μαθητών και σχολείων απ’ όλη την Ελλάδα και την Κύπρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι θεατρικές συναντήσεις τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Οι μαθητές θα παρακολουθούν το πρόγραμμα μία (1) φορά την εβδομάδα (2 ώρες) από τις 14:00 ως τις 16:00.
Όπως έλεγε και ο Κάρολος Κουν:
«Κάνουμε θέατρο για να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας και το κοινό που μας ακολουθεί κι όλοι μαζί να βοηθήσουμε να δημιουργηθεί ένας πλατύς, ψυχικά πλούσιος και ακέραιος πολιτισμός στον τόπο μας».