Υγιεινή Διατροφή - Α' τάξη

Υγιεινή Διατροφή - Α' τάξη

01 Νοεμβρίου 2009

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (Project)

Θεματική ενότητα: «Διατροφή στην παιδική ηλικία, προστασία της υγείας των παιδιών»

Κριτήριο επιλογής θεματικής ενότητας:

Είναι γνώριμο και προσιτό στα παιδιά. Δίνει αφορμή για συζήτηση όσον αφορά στην  υγεία του ανθρώπου γενικότερα(διατροφή, καθαριότητα, ύπνος, σωματική άσκηση). Είναι εύκολη η συγκέντρωση υλικού από τα παιδιά(βιβλία, παραμύθια, εικόνες και άρθρα από εφημερίδες και περιοδικά με θέμα τις διατροφικές ομάδες). Τέλος, προκύπτουν βατές δραστηριότητες.

Στόχοι:

α. Η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών μέσα από την προσωπική αλλά και διαπροσωπική διερεύνηση και ενασχόληση με το θέμα.

β. Η καλλιέργεια της ομαδικότητας, του διαλόγου και της συνεργατικότητας.

Διαθεματική προσέγγιση-Δραστηριότητες:

Λογοτεχνία, Έκφραση: Ανάγνωση και σχολιασμός του βιβλίου «Ο μικρός Ορέστης έχει ορέξεις και πόνο στην κοιλιά», του Πάνου Χριστοδούλου.

Γλώσσα: Ανάγνωση κειμένου για τη διατροφή και συζήτηση επάνω σε αυτό(Γαλάζιο σπιράλ σελ.34)

Εικαστικά: Ομαδικές ζωγραφιές (2-4 άτομα) με θέμα για κάθε ομάδα μια συγκεκριμένη διατροφική ατηγορία(λαχανικά, φρούτα, δημητριακά-όσπρια, γαλακτοκομικά, ψάρι-κρέας-αυγό, λίπη)

Κατασκευή: Κολάζ με υλικό που συγκεντρώθηκε από τα παιδιά επάνω σε χάρτινα πιάτα. Κολάζ πάνω στην πυραμίδα της υγιεινής διατροφής.

Η/Υ: Δημιουργία έγχρωμης διαφάνειας από τα παιδιά(με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού) με θέμα : ΟΜΑΔΕΣ ΤΡΟΦΩΝ

Μουσική-Σωματική Έκφραση: Οι μαθητές τραγούδησαν και έκαναν παντομίμα στο τραγούδι: «Ο χορός των μπιζελιών», από τη Λιλιπούπολη. Από το βιβλίο «Ο μικρός Ορέστης έχει ορέξεις και πόνο στην κοιλιά», υπήρξε ενασχόληση με το πρώτο μέρος της ιστορίας. Αρχικά δόθηκε το βασικό ρυθμικό μοτίβο και στη συνέχεια η μελωδική γραμμή και μετατράπηκε σε τραγούδι(με τη βοήθεια της καθηγήτριας της Μουσικής). Πολύ ευχάριστο για τα παιδιά.

Βιωματική προσέγγιση: Ζητήθηκε από τους μαθητές να φέρουν στην τάξη ένα «υγιεινό πρωινό» και αιτιολογήθηκε από τον καθένα ξεχωριστά η επιλογή του. Ακολούθησε συζήτηση.

Η συγκέντρωση και η επεξεργασία του υλικού με το οποίο δουλέψαμε παρατίθεται στο παρόν εγχειρίδιο το οποίο μοιράστηκε σε όλους τους μαθητές. 
Το συγκεκριμένο σχέδιο εργασίας(project) παρουσιάστηκε στους γονείς των μαθητών κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης του σχολείου μας με τίτλο: «Γιορτή της Άνοιξης».

Συμπεράσματα-Αξιολόγηση

Η συμμετοχή των παιδιών ήταν πολύ ικανοποιητική. Τα συναισθήματα και οι αντιδράσεις πολλές και διαφορετικές. Τα παιδιά απόλαυσαν αυτή τη διαδικασία μέσα από την οποία κέρδισαν γνώσεις, επικοινώνησαν μεταξύ τους αλλά και ψυχαγωγήθηκαν.