«Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας»

«Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας»
21 Φεβρουαρίου 2025Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας, διοργανώνουμε για εικοστή συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα:
«Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».
Στις συναντήσεις αυτές συζητάμε και αναλύουμε θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό-άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.
Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 5 Μαρτίου έως και τις 5 Μαΐου 2025 από τις 18:00 έως τις 20:00 συναντιόμαστε στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων μας, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσουμε καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστούμε, να συζητήσουμε, να εκφράσουμε τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς μας.
Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή και η συνεργασία Σχολείου-γονέων-ειδικών συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.
Για να δηλώσετε συμμετοχή αλλά και για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Σχολείου μας www.protypa.gr.
Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το έντυπο με το αναλυτικό πρόγραμμα, τη δήλωση συμμετοχής και την αφίσα
Τετάρτη 5 Μαρτίου
«Αν έχω εσένα μπορώ ...»
Το θετικό δυναμικό μίας σχέσης προσφέρει ασφάλεια, συναισθηματική σύνδεση και μπορεί να δημιουργήσει ένα υποστηρικτικό πλαίσιο που ενδυναμώνει και τους δύο συντρόφους. Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την επικοινωνία στο ζευγάρι; Μπορεί οι προσωπικές αξίες να εναρμονιστούν με τις κοινές αξίες; Πάνω σε ποιους πυλώνες στηρίζεται η ποιότητα των σχέσεων μέσα στο ζευγάρι και κατ' επέκταση στην υπόλοιπη οικογένεια; Θα αναφερθούμε στους παράγοντες που προάγουν τη συναισθηματική σύνδεση και μπορούν να δημιουργήσουν ένα υποστηρικτικό πλαίσιο που ενδυναμώνει και τους δύο συντρόφους.
- Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Ψυχολόγος των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Δευτέρα 10 Μαρτίου
«Συνέπειες ψηφιακής τεχνολογίας στη γραφή»
Η γραφή είναι μια σύνθετη δραστηριότητα σε σωματικό, γνωστικό και ψυχικό επίπεδο. Είναι γεγονός ότι σήμερα πολλά σχολεία χρησιμοποιούν την ψηφιακή τεχνολογία. Ωστόσο, αρκετοί ερευνητές αμφισβητούν τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας προσέγγισης για τη μάθηση. Πόσο έχει επηρεάσει η ψηφιακή τεχνολογία τη γραφή των μαθητών; Πώς θα μάθουν τα παιδιά να κρατούν ορθά το μολύβι ώστε να γράφουν σωστά και ευανάγνωστα; Σε αυτά και άλλα ερωτήματα θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.
- Θωμαή Καρπουζά, Δικαστική - Αναλυτική Γραφολόγος, Γραφοπαιδαγωγός
Τετάρτη 12 Μαρτίου
«Συνθέτοντας το παζλ της παιδικής ανθεκτικότητας: Η σημασία της ηθικής ανάπτυξης»
Η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών - νοητικό και ψυχικό δυναμικό - και η ενίσχυση της ανθεκτικότητάς τους αποτελούν κεντρικούς στόχους κάθε σύγχρονου προγράμματος αγωγής και εκπαίδευσης. Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός παιδιού που μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις πολυποίκιλες και συχνά δυσδιάκριτες προκλήσεις των σύγχρονων πλαισίων ανάπτυξης; Και πώς συμβάλλουν στην ανθεκτικότητα ο ηθικός συλλογισμός, τα ηθικά συναισθήματα και οι εσωτερικευμένες ηθικές αξίες; Γιατί στα κομμάτια που συνθέτουν το παζλ της ανθεκτικότητας τα συστατικά της συνείδησης κατέχουν θέσεις-κλειδιά; Ενδιαφέροντα ζητήματα αναζητούν σημαντικές απαντήσεις.
- Ελισάβετ Χρυσοχόου, Επίκουρη καθηγήτρια ΑΠΘ, τμήμα Ψυχολογίας, τομέας Εξελικτικής και Σχολικής ψυχολογίας
Δευτέρα 17 Μαρτίου
«Ισορροπημένη διατροφή και γυμναστική: Δυνατοί σύμμαχοι για την υγεία παιδιών και εφήβων»
Είναι γεγονός ότι η γυμναστική και η διατροφή παίζουν καθοριστικό ρόλο στην πορεία ενός παιδιού από τα πρώιμα κιόλας στάδια της ζωής του. Τι πρέπει να τρώνε τα παιδιά και οι έφηβοι για σωστή ανάπτυξη και καλή υγεία; Πώς μπορούμε να ενθαρρύνουμε υγιεινές διατροφικές συνήθειες από μικρή ηλικία; Ποιος είναι ο ρόλος της σωστής διατροφής στη σωματική και πνευματική απόδοση των παιδιών και των εφήβων; Από πότε μπορούν τα παιδιά να ξεκινήσουν την άσκηση και πόσο χρόνο χρειάζεται να γυμνάζονται για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα; Ποια είναι τα πιο ευχάριστα σπορ για ένα παιδί; Αυτά και άλλα πολλά θέματα θα συζητηθούν στη διάρκεια του σεμιναρίου.
- Ελένη Ζέτου, Καθηγήτρια ΤΕΦΑΑ Δημοκρίτιου Πανεπιστημίου Θράκης
- Φωτεινή Ραζάκου, MSc Διατροφής, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος -Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, πρ. εργ. συνεργάτης του τμ. Διατροφής και Διαιτολογία, ΔΙΠΑΕ, Εκπαιδευτικός 1ου ΕΠΑΛ Καλαμαριάς
- Όλγα Καραγιάννη MSc Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Δασκάλα Τένις, Συγγραφέας
Τετάρτη 19 Μαρτίου
«Πρώιμα σημάδια μαθησιακών δυσκολιών»
Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν έναν από τους καθοριστικούς παράγοντες της εξέλιξης ενός παιδιού. Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε τα πρώτα σημάδια που προειδοποιούν ότι το παιδί μας μπορεί αργότερα να παρουσιάσει δυσκολίες στην μάθηση; Ποια είναι λοιπόν τα “καμπανάκια” και από ποια ηλικία μπορώ να τα διακρίνω; Πού πρέπει να απευθυνθώ; Γιατί χρειάζεται η πρώιμη παρέμβαση; Θα επιχειρήσουμε μια ολοκληρωμένη ενημέρωση για όλα τα στοιχεία που χρειάζεται να γνωρίζει ένας γονέας προκειμένου να ανιχνεύσει τυχόν δυσκολίες οι οποίες μπορεί να επηρεάζουν τη μαθησιακή πορεία του παιδιού.
- Ολυμπία Τσίτσουλα, MSc Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση - Σύμβουλος Μαθησιακής Υποστήριξης των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Τετάρτη 9 Απριλίου
«Τεχνητή νοημοσύνη και εφαρμογές στο παιδί»
Τα τελευταία χρόνια μια πρωτοποριακή επιστήμη κατακτά όλο και μεγαλύτερο έδαφος στις ζωές μας. Ο λόγος για την τεχνητή νοημοσύνη που μπορεί να δώσει λύσεις σε πολλά προβλήματα της καθημερινότητας και όχι μόνο. Όμως ποιες είναι οι εφαρμογές της επιστήμης αυτής που μπορούν να βοηθήσουν το παιδί; Πού αρχίζουν και πού τελειώνουν τα όριά της και πώς μπορούμε να την αξιοποιήσουμε για να κατακτήσουμε την αληθινή γνώση;
- Δημήτρης Βρακάς, Λέκτορας του Τμήματος Πληροφορικής του ΑΠΘ
«Social media, παιδί και κίνδυνοι – Τι μπορούμε να κάνουμε ως γονείς;»
Την τελευταία δεκαετία η παντοδυναμία του διαδικτύου αναπροσαρμόζει τις ζωές μας και συχνά παρασύρει το παιδί στη σπατάλη υπερβολικού χρόνου μπροστά από μια οθόνη. Μέρος της τάσης αυτής αποτελούν και τα social media, τα οποία μπορεί να ανοίγουν δρόμους προς τη δικτύωση, την ψυχαγωγία και την πληροφόρηση ενός παιδιού, κρύβουν όμως και πολλούς κινδύνους. Ηχηρό παράδειγμα αποτελούν τα επικίνδυνα challenges, που μπορεί συχνά να κοστίσουν ακόμη και την υγεία των παιδιών μας. Τελικά, πόσο επικίνδυνα μπορεί να είναι τα social media για τα ίδια; Πώς μπορούμε να τα προστατεύσουμε; Υπάρχουν τρόποι ώστε να γίνεται ωφέλιμη η χρήση τους;
- Ελένη Σολταρίδου, MSc Διοίκηση υγείας, Ψυχολόγος, υποψήφια διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Ιδιοκτήτρια Κέντρου Ψυχοθεραπείας για παιδιά, εφήβους, ενήλικες
Βιωματικά εικαστικά σεμινάρια αυτογνωσίας και επικοινωνίας για γονείς και παιδιά (περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων) ΠΛΑΙΣΙΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ
«Ένας άνθρωπος δημιουργικός είναι ένας ευχαριστημένος άνθρωπος»
Μέσα από την αυθόρμητη, κυρίως, ζωγραφική χρησιμοποιούμε μια εναλλακτική γλώσσα με τη βοήθεια της οποίας επικοινωνούμε συμβολικά για θέματα που απασχολούν τον εσωτερικό μας κόσμο αλλά και την καθημερινότητά μας, όπως είναι η συνύπαρξη με τους άλλους, οι σχέσεις που διαλέγουμε ή που μας επιβάλλονται, η φιλία, ο εαυτός μας στο παρελθόν (αναμνήσεις, το παιδί μέσα μας) και στο μέλλον (προσδοκίες, όνειρα και επιθυμίες) αλλά και η διαφορετικότητα. Στο πλαίσιο αυτό θα πραγματοποιηθούν τρία σεμινάρια:
Δευτέρα 31 Μαρτίου
«Επικοινωνία: Πώς σχετίζομαι με τους ανθρώπους – Εγώ και οι άλλοι»
Σε μια τέτοια ομάδα δίνεται η ευκαιρία στους συμμετέχοντες γονείς να μοιραστούν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, να διαμορφώσουν τη στάση τους για θέματα που τους απασχολούν, να χτίσουν καλύτερες σχέσεις επικοινωνίας με την οικογένεια και κυρίως τα παιδιά τους, ενισχύοντας τον ρόλο τους ως γονείς και βρίσκοντας ανακούφιση από το άγχος του σωστού και του λάθους κυνηγώντας την εικόνα του «τέλειου γονιού».
Η συνάντηση αυτή αφορά ομάδα ενηλίκων 12-15 ατόμων. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Δευτέρα 7 Απριλίου
«Πολύχρωμη επικοινωνία»
Το σεμινάριο αυτό θα αποτελέσει μία αφορμή για τους γονείς να συνευρεθούν με τα παιδιά τους και να επικοινωνήσουν μαζί τους μέσω της εικαστικής έκφρασης. Πώς αυτή η δίοδος αλληλεπίδρασης προσφέρει γόνιμο έδαφος για να δημιουργήσουμε μαζί μια κοινή ιστορία ή παραμύθι και να εκφράσουμε με χρώματα συναισθήματα, εικόνες και μηνύματα. Πώς μπορούμε να προσδιορίσουμε αλλά και να επαναπροσδιορίσουμε τις σχέσεις μας με τα παιδιά μας;
Η συνάντηση αυτή αφορά γονείς μαζί με τα παιδιά τους με σκοπό τη δημιουργία ομάδας 12-15 ατόμων. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Δευτέρα 5 Μαΐου
«Εικόνα εαυτού - Το πορτραίτο μου»
Έχω κοιτάξει ποτέ προσεκτικά πώς είμαι; Παρατηρώ και μοιράζομαι τα συναισθήματά μου. Μέσα από την αυθόρμητη ζωγραφική, διαλέγοντας μορφές, γραμμές, χρώματα, επικοινωνούμε με σύμβολα, έχοντας σαν αρχή ότι ο καθένας μας είναι διαφορετικός, μοναδικός, ιδιαίτερος.
Η συνάντηση αυτή αφορά ομάδα ενηλίκων 12-15 ατόμων. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Τα σεμινάρια είναι βιωματικά και προϋποθέτουν την ενεργή συμμετοχή των μελών.
- Ελένη Πάλλη, MSc Art Therapy, Παιδαγωγός – εικαστικός των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Οι συναντήσεις απευθύνονται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες της πόλης μας.
Η συμμετοχή στις συναντήσεις είναι δωρεάν.
Υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής σε όσες από τις συναντήσεις επιθυμεί ο καθένας.
Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος.
Τις ώρες των συναντήσεων παρέχεται δημιουργική απασχόληση των παιδιών στον χώρο του Σχολείου.
Τηλέφωνο 2310 300 002 ● email:seminaria@protypa.gr
www.protypa.gr