Γιορτάζουμε την Άνοιξη την Κυριακή 19 Μαίου 2024
Γιορτάζουμε την Άνοιξη την Κυριακή 19 Μαίου 2024
09 Μαΐου 2024Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης διοργανώνουν την Κυριακή 19-05-2024 από τις 09:30 ως τις 15:00 στον καταπράσινο κήπο του Σχολείου τη Γιορτή της Άνοιξης. Μια ημέρα αφιερωμένη στην όμορφη αυτή εποχή του χρόνου με παιχνίδια, αγώνες, μουσική, χορό, θέατρο, εκπαιδευτικές παρουσιάσεις, εικαστικές δημιουργίες, barbecue και πολλές εκπλήξεις.
Κατεβάστε το έντυπο με το αναλυτικό πρόγραμμα εδώ
Ώρες | Τμήμα | Αναλυτικά |
09:30- 11:20 |
Ακαδημία Ποδοσφαίρου Μαθητών Νηπιαγωγείου (γήπεδο 5×5) |
Φιλικός αγώνας των μαθητών της Ακαδημίας Ποδοσφαίρου του Νηπιαγωγείου μας με άλλες Ακαδημίες της πόλης μας. |
09:30- 11:30 |
Ακαδημία Τένις Δημοτικού (γήπεδο μπάσκετ) | Οι μαθητές της Ακαδημίας Τένις του Δημοτικού σε ηλικιακές ομάδες θα επιδείξουν μέσα από τενιστικά - αγωνιστικά παιχνίδια βασισμένα στις αρχές του τένις τις ικανότητές τους. Η προσπάθεια όλων των μαθητών θα βραβευτεί. |
09:40-10:00 |
Τμήμα Θεατρικού Παιχνιδιού Νηπιαγωγείου (αίθουσα θεάτρου) |
«Άνοιξη και πάλι και χαρά μεγάλη! Λουλούδια και αρώματα και χιλιάδες χρώματα! Έλα να μας δεις και μαζί μας να χαρείς!!!» |
10:10- 10:50 |
Τμήμα Θεατρικής Αγωγής Α΄ και Β΄ τάξης Δημοτικού (αίθουσα θεάτρου) |
«Η θάλασσα είδε» του Tom Percival Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ και Β΄ τάξης της θεατρικής ομάδας του Σχολείου παρουσιάζουν με πολύ μεράκι το διασκευασμένο παραμύθι «Η θάλασσα είδε» του Tom Percival. Μια τρυφερή ιστορία που μας διηγείται ότι τίποτα δε χάνεται στ' αλήθεια, αν το κρατάς βαθιά μέσα στην καρδιά σου. Έτσι, ένα παιχνίδι, μία φιλία και ένα ταξίδι ξεκινούν με άγνωστο προορισμό, αλλά με μια αγκαλιά να περιμένει... |
11:00- 14:00 |
Τμήμα Σκάκι | Μικροί και μεγάλοι θα επιδοθούν στο αγαπημένο τους παιχνίδι σε διαμορφωμένο χώρο με σκακιέρες και σκακιστικά ρολόγια παίζοντας είτε μεταξύ τους είτε εναντίον των προπονητών τους ή ακόμα και των γονιών τους. Οι προπονητές μας θα συμμετέχουν ενεργά αναλύοντας όλες τις παρτίδες. |
11:00- 11:10 |
Μουσική Προπαιδεία Νηπίων Πρότυπου Ωδείου Θεσσαλονίκης (αίθουσα θεάτρου) |
«Μια ανοιξιάτικη μουσική βόλτα στην εξοχή» Οι μαθητές του τμήματος Μουσικής Προπαιδείας Νηπίων του Πρότυπου Ωδείου Θεσσαλονίκης τραγουδούν και παίζουν με μεταλλόφωνα και κρουστά τραγούδια για την άνοιξη. |
11:20- 12:00 |
Πρότυπο Ωδείο Θεσσαλονίκης Δημοτικό (αίθουσα θεάτρου) |
Οι μαθητές και οι δάσκαλοι του Πρότυπου Ωδείου Θεσσαλονίκης μας ταξιδεύουν από τη χώρα του Disney ως τη χώρα της Rock μέσα από τους ήχους του πιάνου, της κιθάρας, των κρουστών και του σαξόφωνου. |
11:30-12:15 |
Multi Junior Sports Παιδικού Σταθμού (γήπεδο 5×5) |
Οι μαθητές του Multi Junior Sports Παιδικού Σταθμού θα προσεγγίσουν με βιωματικό τρόπο διάφορες αθλητικές δραστηριότητες. Όλα τα παιδιά θα βραβευτούν για την προσπάθειά τους. |
11:40-12:00 |
Τμήμα Χορού Νηπιαγωγείου (γήπεδο μπάσκετ) |
Τα παιδιά του τμήματος Χορού του Νηπιαγωγείου γιορτάζουν την άνοιξη και χορεύουν σε ρυθμούς mambo! |
12:00-12:15 |
Τμήμα Χορού Δημοτικού (γήπεδο μπάσκετ) |
Ιταλία, Ιαπωνία, Μεξικό… Τα παιδιά του τμήματος Χορού του Δημοτικού μας χορεύουν με ανοιξιάτικη διάθεση τραγούδια και ρυθμούς από κάθε γωνιά του κόσμου. |
12:30- 12:50 |
Καλλιτεχνικό εργαστήρι Παιδικού Σταθμού (αίθουσα θεάτρου) |
«4 Ρυθμικά-κινητικά παιχνίδια και μια Ορχήστρα κρουστών!» από το Καλλιτεχνικό εργαστήρι του Παιδικού Σταθμού «Πρότυπα 2-4». Υποστηρίζουμε τη μάθηση τη στιγμή που τα παιδιά εκφράζονται, δημιουργούν, διασκεδάζουν. |
12:30-12:50 |
Τμήμα Στίβου (γήπεδο 5×5) |
Οι μικροί μας αθλητές του τμήματος Στίβου θα παρουσιάσουν επί μέρους στοιχεία του αθλήματος μέσα από παιγνιώδεις μορφές και θα κάνουν επίδειξη των ικανοτήτων τους σε διάφορα αγωνίσματα του στίβου, εφαρμόζοντας το πρόγραμμα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Στίβου Kids Athletics. |
12:20- 12:50 |
Τμήμα Tae Kwon Do (γήπεδο μπάσκετ) |
Όλοι οι αθλητές του τμήματος TAE KWON DO του Δημοτικού μας Σχολείου που κατέχουν άσπρη ως και μαύρη ζώνη θα παρουσιάσουν τεχνικές χεριών και ποδιών σε στόχους και θραύση ξύλων. |
13:00- 13:20 |
Μουσική Προπαιδεία Προνηπίων Πρότυπου Ωδείου Θεσσαλονίκης (αίθουσα θεάτρου) |
«4 Μουσικά έργα - 4 Παιχνίδια!» και «10 μαθητές που συνομιλούν με τον Μότσαρτ!» Με όχημα το παιχνίδι, οι μαθητές μας βελτιώνουν τον ρυθμό τους, ενισχύουν την ακουστική τους αντίληψη και κατανοούν τις μουσικές φόρμες. |
13:00- 13:50 |
Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί από τη Γ΄ τάξη (γήπεδο μπάσκετ) |
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του Σχολείου μας θα παρουσιάσουν την ετήσια εκδήλωσή τους με ένα πρόγραμμα ελληνικών παραδοσιακών χορών. |
14:00-14:30 |
Ενόργανη γυμναστική (γήπεδο μπάσκετ) |
Μαθήτριες της Ε΄ και της Στ΄ τάξης θα παρουσιάσουν ασκήσεις ενόργανης γυμναστικής στο έδαφος και σε δοκό ισορροπίας. |
• Ημέρα Μνήμης της γενοκτονίας των Ποντίων
Τον Φεβρουάριο του 1994 η 19η Μαΐου ανακηρύχτηκε από τη Βουλή των Ελλήνων Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού κατά την περίοδο 1916-1923. Η αναγνώριση αυτή δικαίωσε ηθικά τον ποντιακό ελληνισμό και συνέδεσε τον σύγχρονο ελληνισμό με την ιστορική του μνήμη.
Την Κυριακή στο Σχολείο μας από τις 09:30 έως τις 15:00 θα λειτουργεί έκθεση με θέμα: «Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων».
___________________
Τα τμήματα δημιουργικής απασχόλησης Multi Junior Sports Νηπιαγωγείου, Tae Kwon Do Νηπιαγωγείου και Δημοτικού και Στίβου θα πραγματοποιήσουν και ξεχωριστή εκδήλωση σε άλλη ημερομηνία.
Οι εκδηλώσεις των τμημάτων Χορού Δημοτικού και Νηπιαγωγείου και των τμημάτων Φωνητικής και Πιάνου του Πρότυπου Ωδείου Θεσσαλονίκης έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.
Παράλληλες Εκδηλώσεις στη Γιορτή της Άνοιξης
• Τμήμα Εικαστικής Αγωγής Δημοτικού και Νηπιαγωγείου
➢ Έκθεση ζωγραφικής των μαθητών του Εργαστηρίου Εικαστικής Αγωγής
Η μαγεία των χρωμάτων, της φαντασίας και της έμπνευσης μέσα από τα μάτια και την ψυχή των παιδιών!
− Συναντήσαμε ξανά τον σύγχρονο αγαπημένο μας καλλιτέχνη Romero Britto (Βραζιλία, 1963), εμπνευστήκαμε από το παιχνίδι των χρωμάτων και των σχημάτων του και δημιουργήσαμε τους δικούς μας υπέροχους πίνακες.
− Φτιάξαμε τη δική μας φανταστική πόλη που μας ταξίδεψε σε φανταστικούς, παραμυθένιους κόσμους!
− Δημιουργήσαμε θαλασσινά έργα για τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής που οργάνωσε η ΗΕLΜΕΡΑ με θέμα: «Μην ψαρώνεις! Μπορούμε να σώσουμε τις θάλασσες!».
− Με αφορμή την επίσκεψή μας στη Δημοτική Πινακοθήκη (Villa Bianca) που φιλοξένησε τη σημαντική έκθεση αφιερωμένη στον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη Γιάννη Γαΐτη, φιλοτεχνήσαμε στην τάξη τα δικά μας έργα!
➢ Παράλληλα θα λειτουργήσει εργαστήρι ζωγραφικής στο οποίο οι μαθητές θα φιλοτεχνήσουν επάνω σε μπλουζάκια με ειδικές μπογιές θέματα εμπνευσμένα από την άνοιξη και το καλοκαίρι.
• Τμήμα Πληροφορικής, Πολυμέσων και Ρομποτικής
➢ Από τις 11:00 ως τις 12:00 οι μαθητές του τμήματος της Α΄ τάξης θα παρουσιάσουν τα comic που οι ίδιοι έγραψαν, σχεδίασαν και δημιούργησαν στο πρόγραμμα Power Point με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού πακέτου LEGO STORY STARTER. Την ίδια ώρα οι μαθητές του τμήματος της Β΄ τάξης θα παρουσιάσουν την εργασία τους και τη μακέτα που έφτιαξαν για τον κύκλο του νερού, καθώς και την έρευνά τους με θέμα την ανακύκλωση. Παράλληλα θα υπάρχουν και διάφορες ρομποτικές κατασκευές που τα παιδιά έχουν κατασκευάσει και προγραμματίσει κατά τη διάρκεια της χρονιάς μέσω του σετ LEGO WEDO-2.
➢ Από τις 12:00 ως τις 13:00 οι μαθητές του τμήματος της Γ΄ τάξης θα σας δείξουν τα projects τους πάνω στα θέματα της κλιματικής αλλαγής και της ταχύτητας, καθώς και τα βίντεο που δημιούργησαν ανά ομάδες στο λογισμικό Windows Movie Maker. Οι μαθητές του τμήματος της Δ΄ τάξης θα σας παρουσιάσουν την εργασία τους για το 16ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής με τίτλο «Μουσική και Ρομποτική» ενώ θα παίξουν και γνωστές μουσικές συνθέσεις στα ρομποτικά όργανα που δημιούργησαν! Παράλληλα, οι μαθητές του τμήματος της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης θα παρουσιάσουν την εφαρμογή που ανέπτυξαν για το 16ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής και για τον πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής First Lego League με τίτλο «AI DRAW», η οποία δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να επεξεργαστεί τις ζωγραφιές του μέσω τεχνητής νοημοσύνης προσθέτοντας σε αυτές στοιχεία από σπουδαίους καλλιτέχνες, όπως ο Van Gogh και ο Picasso!
• European Languages Programme (ELP) – Αγγλικά/Γερμανικά/Γαλλικά
Το bilingual πρόγραμμα του Σχολείου μας ξεκινάει από τον Παιδικό σταθμό ως Little kiddies English Club και συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια του Νηπιαγωγείου ως Bilingual Kindergarten ενώ ολοκληρώνεται στο δημοτικό ως European Language Programme.
Στην αίθουσα του ELP θα έχετε τη ευκαιρία να δείτε από κοντά δείγματα από τις εργασίες και τα projects που δημιούργησαν οι μαθητές μας όλων των επιπέδων καθώς και το έντυπο υλικό που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια του προγράμματος.
• English Summer Camp 2024 - THE RANGERS OF PROTYPA
Αυτό το καλοκαίρι δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα! Οι Rangers of Protypa είναι εδώ! Η προστασία του δάσους και των ζώων που κατοικούν σε αυτό γίνεται προσωπική μας υπόθεση. Στο English Summer Camp μαθαίνουμε να αντιμετωπίζουμε τους κινδύνους της πυρκαγιάς και τη σπουδαιότητα της αναδάσωσης, γνωρίζουμε τον προσκοπισμό, πηγαίνουμε για πεζοπορία, ανακαλύπτουμε κατασκηνωτικά tips και τρόπους επιβίωσης και όλα αυτά στην αγγλική γλώσσα!
Προσεγγίζουμε την αγγλική γλώσσα με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και μεταφερόμαστε στη φύση. Εφαρμόζουμε bush craft (τεχνικές διαβίωσης και αυτονομίας), ανακαλύπτουμε και αναπτύσσουμε τις σωματικές μας δυνατότητες στο boot camp (στίβος άσκησης και περιπέτειας) του Σχολείου μας.
Και όπως κάθε χρόνο, το πρόγραμμα πλαισιώνεται με μαθήματα κολύμβησης και χορού, wing chun, inline skatin, εικαστικών, σκάκι, ρομποτικής, αναρρίχησης, μαγειρικής και με πολλές ακόμα δραστηριότητες… και, φυσικά, ανυπομονούμε για τη μαγευτική εμπειρία της διανυκτέρευσης κάτω από τον έναστρο ουρανό στην αυλή του Σχολείου μας!
Στο καταπράσινο περιβάλλον μας τα παιδιά με κέφι, με χαρά και παιχνίδι μαθαίνουν, εργάζονται ομαδικά, εξασκούνται στην αγγλική γλώσσα, δημιουργούν, εκφράζονται.
Στη Γιορτή της Άνοιξης στον χώρο του The Rangers of Protypa από τις 10:30 θα λειτουργεί παιδικός τοίχος αναρρίχησης πλάγιας διαπέρασης, παιχνίδια στόχου και puzzle survivor. Επίσης τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν σε ένα μοναδικό workshop τη δική τους κατασκευή μαζί με τους εκπαιδευτικούς του ESC και να πάρουν μια γεύση από το καλοκαιρινό μας πρόγραμμα.
• Τμήματα Γερμανικής και Γαλλικής γλώσσας
Οι μαθητές του προχωρημένου τμήματος Γερμανικής γλώσσας της Ε΄ τάξης θα παρουσιάσουν τις εντυπώσεις από το μάθημα των Γερμανικών μέσα από posters με τίτλο «Warum Deutsch? Gefühle und Gedanken über den Deutschunterricht», ενώ οι μαθητές του προχωρημένου τμήματος Γερμανικής γλώσσας της ΣΤ΄ τάξης θα παρουσιάσουν posters με θέμα τα λουκέτα αγάπης σε διάφορες πόλεις του κόσμου και τίτλο «Die Liebesschlösser auf der Welt». Τα τμήματα Γερμανικής γλώσσας των αρχαρίων της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης θα παρουσιάσουν κολάζ εκθέσεων με θέμα «Das bin ich», μέσα από τα οποία θα μας συστηθούν στα γερμανικά.
Οι μαθητές του προχωρημένου τμήματος Γαλλικής γλώσσας της Ε΄ τάξης θα παρουσιάσουν ομαδικές εργασίες με θέμα «Η διατροφή μου» (mon alimentation). Τα τμήματα Γαλλικής γλώσσας των αρχαρίων της Ε΄ τάξης θα παρουσιάσουν ομαδικές εργασίες βασισμένες σε θέματα που έχουν πραγματευτεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς μέσα στην τάξη.
• Projects και διαθεματικές εργασίες Νηπιαγωγείου – Παιδικού Σταθμού
Θεματική ενότητα : «Παιδικές περιπέτειες στον κόσμο των τεχνών»
«Τέχνη δεν είναι αυτό που βλέπεις, αλλά αυτό που κάνεις τους άλλους να δουν.» Edgar Dega
Μια διαδρομή στον χρόνο και στις τέχνες γεμάτη χρώματα, σχήματα, ιδέες, συναισθήματα και φαντασία ακολούθησαν οι μαθητές του Νηπιαγωγείου και του Παιδικού μας Σταθμού στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Παιδικές περιπέτειες στον κόσμο των τεχνών». Όλα όσα εμπνεύστηκαν, επεξεργάστηκαν και υλοποίησαν παρουσιάστηκαν στη μεγάλη μας εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης την Κυριακή 31 Μαρτίου 2024.
Τα παιδιά μας ήρθαν σε επαφή με όλες τις μορφές τέχνης, τη ζωγραφική και τη γλυπτική, την ποίηση και τη λογοτεχνία, το θέατρο, τον κινηματογράφο, την αρχιτεκτονική και το κόμικ. Εμπνεύστηκαν από τα έργα μεγάλων καλλιτεχνών και δημιούργησαν με τον δικό τους τρόπο πρωτότυπες και μοναδικές εικαστικές δημιουργίες. Μέσα από την επαφή τους με τον μαγικό κόσμο της τέχνης καλλιέργησαν την αισθητική αντίληψη και τη φαντασία τους, αλληλεπίδρασαν με τους συμμαθητές τους, εξέφρασαν συναισθήματα και ανέπτυξαν τις γνωστικές τους δεξιότητες.
Στους καταπράσινους κήπους του Σχολείου μας τα παιδιά καλωσορίζουν την άνοιξη παρουσιάζοντας τα έργα που φιλοτέχνησαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος και παίρνουν μέρος σε καλλιτεχνικά εργαστήρια, καθώς και σε διαδραστικά παιχνίδια, όπως:
• Μια ωραία πεταλούδα: τεχνική Land art - δημιουργίες με ποικίλα υλικά από τη φύση
• Μύρισε Άνοιξη: ομαδικό εικαστικό έργο
• Διαδρομές σε μία ιδιαίτερη πινακοθήκη: γνωριμία με τα έργα μεγάλων ζωγράφων παρέα με το BeeBot, το ρομποτάκι μας
• Πεταλούδες στα λουλούδια: τρισδιάστατη κατασκευή για ατελείωτο παιχνίδι
• Παραμυθοϊστορίες: δημιουργία ιστορίας με ήρωες κλασσικών παραμυθιών
• Ζωγραφίζω τη μαμά: ζωγραφική σε πίνακα plexiglass με μαρκαδόρους
• Ζωγραφίζω σε μαυροπίνακα: ζωγραφική με κιμωλίες
• Μια πεταλούδα στο χεράκι: τρισδιάστατη κατασκευή
• Face Painting: στολιζόμαστε με όμορφες πεταλούδες
• Projects και διαθεματικές εργασίες Δημοτικού
Οι μαθητές του Δημοτικού μας θα παρουσιάσουν τις εργασίες που ετοίμασαν στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων μέσα από διαθεματική προσέγγιση και τη βιωματική μάθηση, την έρευνα και την τεχνολογία.
- Α΄ τάξη
Α΄1: «Οι κηπουροί των παραμυθιών»
Φέτος οι μαθητές του Α΄1, στο πλαίσιο του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Ανθρώπινα Δικαιώματα» στη θεματική ενότητα «Εγώ, εσύ και όλοι μαζί», έγιναν «Οι κηπουροί των παραμυθιών» γράφοντας σε ένα δικό τους βιβλιαράκι τη δική τους μικρή ιστοριούλα.
Με αφορμή μια σειρά από δραστηριότητες, διαβάσαμε το βιβλίο «Ο κηπουρός των παραμυθιών». Αφού, λοιπόν, εμείς φέτος μάθαμε να διαβάζουμε και να γράφουμε, αποφασίσαμε να «φυτέψουμε» γράμματα, λέξεις και προτασούλες, ώστε να φυτρώσει ένα δέντρο με τα δικά μας βιβλιαράκια!
Επιπλέον, ήταν πολλές οι φορές που μιλήσαμε για την αγάπη που πρέπει να δείχνουμε σε όσους μας έχουν ανάγκη. Έτσι, επιλέξαμε να δώσουμε στα βιβλιαράκια μας το περιεχόμενο της αγάπης και της αλληλεγγύης. Το κάθε παιδί έγραψε και εικονογράφησε μια ιστορία σχετικά με κάποιον που βοήθησε ή με κάποιον που θα ήθελε να βοηθήσει. Το αποτέλεσμα είναι ένας όμορφος κήπος όπου στη μέση δεσπόζει το δέντρο των παιδιών και αποτελεί ομαδική εργασία!
Α΄2: «Όταν η ανακύκλωση γίνεται... παιχνίδι!»
Οι μαθητές του Α΄2, στο πλαίσιο του 3ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Οικολογική Συνείδηση» στη θεματική ενότητα «Περιβάλλον… ζήσε», δημιούργησαν κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά: καραβάκια από φελλό που επιπλέουν, χαρτί και καλαμάκια για σουβλάκια, ένα κηροπήγιο/φαναράκι από χρησιμοποιημένες, καθαρές συσκευασίες κονσέρβας και ένα ατομικό παζλ από γλωσσοπίεστρα.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ανακάλυψαν βιωματικά και με παιγνιώδη τρόπο την αξία της επαναχρησιμοποίησης ανακυκλώσιμων υλικών.
Α΄3: «Η αλφαβήτα της ανακύκλωσης»
Οι μαθητές του Α΄3, στο πλαίσιο του 3ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Οικολογική Συνείδηση» στη θεματική ενότητα «Περιβάλλον… ζήσε», εξερεύνησαν τον κόσμο της ανακύκλωσης! Μέσα από διάφορες βιωματικές δράσεις, τα παιδιά κατανόησαν την αξία της ανακύκλωσης και πόσο χρήσιμη είναι για το περιβάλλον μας!
Επίσης, έφτιαξαν την «Αλφαβήτα της ανακύκλωσης». Κάθε μαθητής χρωμάτισε ένα από τα 24 γράμματα του αλφάβητου και στη συνέχεια έγραψε μία ή περισσότερες λέξεις που σχετίζονται με την ανακύκλωση και ξεκινούν από το συγκεκριμένο γράμμα (π.χ. Π: πλαστικό). Με αυτόν τον τρόπο, δημιούργησαν μία διαφορετική αλφαβήτα που… «προστατεύει το περιβάλλον»!
A΄4: «Πού ζουν τα συναισθήματα;»
Πού ζουν άραγε τα συναισθήματα; Μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά; Είναι άραγε χρήσιμα όλα για τον άνθρωπο;
Οι μαθητές του Α΄4, στο πλαίσιο του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Ανθρώπινα Δικαιώματα» στη θεματική ενότητα «Εγώ, εσύ και όλοι μαζί», με αφορμή το παραμυθάκι με τίτλο «Πού ζουν τα συναισθήματα;» εξερεύνησαν τον κόσμο των συναισθημάτων! Κατανόησαν ότι το «σπίτι» τους είναι... ο άνθρωπος και εκεί συνυπάρχουν όλα αρμονικά, «κυριαρχώντας» πότε το ένα και πότε το άλλο! Κατανόησαν, επίσης, ότι εκείνο που έχει σημασία είναι να τα αναγνωρίζουμε και να τα δεχόμαστε όλα... και τα ευχάριστα και τα δυσάρεστα!
Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε μία φιλοτέχνησε ένα συναίσθημα σε χαρτονάκι. Η ομαδική δουλειά των παιδιών «πλαισίωσε» το παραμυθάκι, δημιουργώντας μία εικαστική σύνθεση με πολλή φαντασία!
Α΄5: «Τα συναισθήματα... αλλιώς»
Στο πλαίσιο του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Ανθρώπινα Δικαιώματα» στη θεματική ενότητα «Εγώ, εσύ και όλοι μαζί», οι μαθητές του Α΄5 εμβάθυναν περισσότερο στα συναισθήματά τους και μίλησαν για αυτά. Αντιλήφθηκαν ότι όλα τα συναισθήματα είναι μέσα στη ζωή και μπορεί να τα βιώσουμε σε ποικίλες στιγμές, γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό να τα εκφράζουμε και να μιλάμε γι’ αυτά, ώστε να τα κατανοούμε καλύτερα.
Κάθε ομάδα διάλεξε τυχαία κάποιο συναίσθημα, το οποίο παρουσίασε στην τάξη με μια «παγωμένη εικόνα». Έπειτα, κάθε παιδί άφησε τον εαυτό του ελεύθερο και αποτύπωσε το συναίσθημα στο χαρτί.
Σαν τελικό αποτέλεσμα, όλες οι ζωγραφιές συγκεντρώθηκαν και φιλοτεχνήθηκαν σε ένα ομαδικό εικαστικό έργο, χρησιμοποιώντας φυσικά ή ανακυκλώσιμα υλικά.
- Β΄ τάξη
➢ «Μικροί Νεροεξερευνητές»
Τη φετινή χρονιά οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης ασχολήθηκαν με τη «Ρύπανση των θαλασσών». Ανακάλυψαν ποιοι είναι οι παράγοντες που ρυπαίνουν το νερό, ποιες είναι οι επιπτώσεις της ρύπανσης στους ζωντανούς οργανισμούς που ζουν στη θάλασσα, καθώς και τα απειλούμενα θαλάσσια είδη. Στη συνέχεια, αποφάσισαν να υιοθετήσουν τη δική τους χελώνα, για να προσθέσουν το δικό τους λιθαράκι στη διάσωση του είδους της που απειλείται με εξαφάνιση.
Προϊόν όλης αυτής της «θαλασσινής» διαδρομής ήταν η δημιουργία του δικού τους παραμυθιού, που με μπόλικη φαντασία και μεράκι συνέγραψαν και εικονογράφησαν οι ίδιοι οι μαθητές, με πρωταγωνίστρια τη χελώνα Caretta-Caretta και μερικούς ακόμα φανταστικούς της φίλους σε μοναδικές περιπέτειες στον βυθό!
➢ «Μαθαίνω να κυκλοφορώ»
Ποιοι είναι οι κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε στον δρόμο, όταν είμαστε πεζοί και ποιοι ως οδηγοί; Ποιες είναι οι προειδοποιητικές και ποιες οι απαγορευτικές πινακίδες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας;
Σε αυτές και σε πολλές άλλες ερωτήσεις έμαθαν να απαντούν οι μαθητές μας τη φετινή χρονιά, για να κυκλοφορούν στον δρόμο… με μεγαλύτερη ασφάλεια! Στη συνέχεια, εργάστηκαν σε περιβάλλον ομαδοσυνεργατικής μάθησης και δημιούργησαν τα δικά τους ψηφιακά Comics με φανταστικούς ήρωες που προωθούν την οδική ασφάλεια και διδάσκουν πώς να κυκλοφορούμε στον δρόμο τηρώντας τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Τέλος, κατασκεύασαν το δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι με σήματα οδικής κυκλοφορίας, για να μάθουν και στα υπόλοιπα παιδιά πώς είναι να διασκεδάζεις παίζοντας αλλά και… μαθαίνοντας!
- Γ΄ τάξη
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης θα παρουσιάσουν τις θεματικές ενότητες που προσέγγισαν μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
➢ «Ένα μοναδικό ταξίδι στο παρελθόν της Θεσσαλονίκης»
Ένα μοναδικό ταξίδι στο παρελθόν της όμορφης πόλης μας και των μνημείων της θα ζωντανέψει με τις ατομικές και ομαδικές εργασίες τους και θα περιηγηθούμε σε αυτήν μέσα από τρισδιάστατα παιχνίδια και δράσεις που επιμελήθηκαν οι ίδιοι οι μαθητές. Παζλ, αντιστοιχίσεις, σύνθεση γραμματόσημων και μια ιστοριογραμμή των πολιτιστικών θησαυρών της μας περιμένουν για εξερεύνηση.
➢ «Η πόλη του μέλλοντος»
Παράλληλα, το μέλλον έρχεται να συνοδεύσει το παρελθόν και να δεθεί μαζί του, μέσα από την ενασχόλησή μας με τις μορφές ενέργειας, κυρίως τις εναλλακτικές, και τα παιδιά μας παρουσιάζουν το όραμά τους για την πόλη του μέλλοντος. Πειράματα που πραγματοποιήθηκαν από τις ομάδες, μια έρευνα στην οποία μπορούμε να συμμετέχουμε ενεργά και να αξιολογήσουμε τις γνώσεις μας, η κατασκευή ενός ηλιακού λεωφορείου, μιας ανεμογεννήτριας και ενός ρομπότ που «φωτίζει» θα εξάψουν την περιέργεια και θα μας οδηγήσουν στην «Πρωτότυπη πόλη των Μικρών ΕπιSTEAMόνων!».
- Δ΄ τάξη
➢ « Η ζωή μέσα από τα μάτια των αδέσποτων ζώων»
Στόχος: Η καλλιέργεια συνείδησης της αξίας της ζωής των αδέσποτων ζώων και η ανάπτυξη αισθημάτων φροντίδας και υπευθυνότητας γι’ αυτά.
Σε συνεργασία με τη Φιλοζωική Οργάνωση Ζω.Ε.Σ. χρησιμοποιήσαμε υλικό με φυλλάδια δεξιοτήτων διαβάζοντας βιβλία για τα αδέσποτα ζώα. Τα παιδιά ανέπτυξαν κοινωνική ευαισθησία κι ένιωσαν σεβασμό για τα ζώα, κατανοώντας πως η γνώση είναι το όχημα που θα τους οδηγήσει σε ένα καλύτερο μέλλον.
➢ «Ενδιαφέρομαι κι ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση κι ευθύνη»
Στόχος: Η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης κι αποδοχής της διαφορετικότητας, η αναγνώριση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των μελών μιας ομάδας, η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλοσεβασμού και συνεργασίας.
Παρακολουθώντας την ταινία «Το αγόρι, ο τυφλοπόντικας, η αλεπού και το άλογο» και διαβάζοντας το κινέζικο παραμύθι «Το ραγισμένο δοχείο» τα παιδιά συνειδητοποίησαν πως ένα μειονέκτημα μπορεί να γίνει προτέρημα, πως η αδυναμία μπορεί να γίνει ευκαιρία και πως η αποδοχή της διαφορετικότητας μπορεί να δώσει θάρρος.
➢ «Ζω καλύτερα – Ευ ζην»
Στόχος: Η ανακάλυψη διατροφικών ομάδων και προέλευσης κάθε είδους τροφής, η συνειδητοποίηση της ωφέλειας των τροφίμων στον οργανισμό μας και η ανάπτυξη κριτικής ικανότητας, ώστε να γίνεται σωστή επιλογή με βάση τη διατροφική τους σήμανση και τον αντίκτυπο στην υγεία μας.
Συμμετείχαμε στο εργαστήριο δεξιοτήτων «Playhealthy - Η δύναμή μας» και μέσα από βιωματικές δραστηριότητες τα παιδιά απέκτησαν γνώσεις για την τροφή που τρώνε και κατέκτησαν τις ανάλογες δεξιότητες, ώστε να υιοθετήσουν μια ισορροπημένη διατροφή.
Παρουσίαση για τη Γιορτή της Άνοιξης:
- Εικονογραφημένο e-book με συνταγές μαγειρικής των παιδιών
- Τρισδιάστατες κατασκευές και ζωγραφιές ζώων
- Ζωγραφιές με εικόνες ενσυναίσθησης, ευθύνης, εμπιστοσύνης, αλληλοσεβασμού και συνεργασίας
- Διαδραστικά quiz
- Ε΄ τάξη
«Η Φυσική μέσα απ’ τα μάτια των παιδιών»
Τη χρονιά που πέρασε οι μαθητές της Ε΄ τάξης, στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ασχολήθηκαν με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος. Ήρθαν σε επαφή με διάφορες έννοιες της φυσικής, όπως η θερμότητα, ο ηλεκτρισμός και η ενέργεια. Κατασκεύασαν μακέτες και μίλησαν με ειδικούς για την αειφορία και την κυκλική οικονομία. Επίσης μάζεψαν καπάκια για την αγορά αναπηρικού αμαξιδίου και συμμετείχαν ενεργά στην κομποστοποίηση και στη μεταφύτευση των δικών τους λαχανικών. Έτσι οι μαθητές στη Γιορτή της Άνοιξης θα παρουσιάσουν με πειράματα και κατασκευές όσα έμαθαν.
- ΣΤ΄ τάξη
«Ταξίδι στο διάστημα»
Μέσα από τον άξονα του «Δημιουργώ και καινοτομώ» των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές συνεργάστηκαν σε ομάδες, για να ερευνήσουν και να παρουσιάσουν τις δικές τους εργασίες με θέμα το διάστημα, τους πλανήτες και τον άγνωστο κόσμο που «ξεδιπλώνεται» γύρω από αυτούς προκαλώντας δέος και μυστήριο. Το περιεχόμενο των εργασιών τους πολύπλευρο με πληθώρα πληροφοριών, οπτικοακουστικό υλικό αλλά και παιχνίδι κουίζ γνώσεων που μπορεί ο καθένας να παίξει και να διασκεδάσει.
Τα αντικείμενα μελέτης και έρευνας των μαθητών περιλαμβάνουν:
• τους πλανήτες όχι μόνο του ηλιακού μας συστήματος αλλά και εξωπλανήτες
• τους φυσικούς δορυφόρους που πλαισιώνουν μικρούς και μεγαλύτερους πλανήτες
• τους κομήτες που απειλούν να καταστρέψουν την ήρεμη καθημερινότητά μας
• τα αστέρια που δημιουργούν και ταυτόχρονα διακόπτουν τη ζωή στα ηλιακά συστήματα όπου κυριαρχούν
• το τρομακτικό και ταυτόχρονα εντυπωσιακό φαινόμενο της μαύρης τρύπας
• τους ασύλληπτης ομορφιάς γαλαξίες που φωτίζουν τον ουρανό μας.
Στην εκδήλωση θα παρευρίσκεται η Ελληνική Ένωση Έρευνας και Διάσωσης με εθελοντές εκπαιδευμένους στις πρώτες βοήθειες.
Η παρουσία σας θα μας δώσει μεγάλη χαρά!