Εργαστήρια Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Εργαστήρια Επαγγελματικού Προσανατολισμού
29 Ιουνίου 2017Εργαστήρια Επαγγελματικού Προσανατολισμού για μαθητές E' και ΣΤ' τάξης
Τα Εκπαιδευτήριά μας εγκαινίασαν φέτος τη λειτουργία ενός πρωτοποριακού εκπαιδευτικού προγράμματος, τα «Εργαστήρια Επαγγελματικού Προσανατολισμού». Το πρόγραμμα δεν στοχεύει να οδηγήσει τους μαθητές σε πρώιμες επαγγελματικές επιλογές και σχέδια αλλά με τον συμβουλευτικό και ψυχοπαιδαγωγικό του χαρακτήρα να τους οδηγήσει στη διαδικασία της επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Απευθύνεται σε μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού και εφαρμόζεται μέσα από βιωματικές ασκήσεις, ερωτηματολόγια και αναπτύσσεται από τον γόνιμο διάλογο μεταξύ των μαθητών και του Συμβούλου της ομάδας.
Στα Εργαστήρια οι συμμετέχοντες - μέλη της ομάδας (8-12 άτομα) είχαν τη δυνατότητα μέσα από ενεργητικές-βιωματικές μεθόδους:
- να εργαστούν πάνω στα δυνατά και αδύνατα σημεία του εαυτού τους
- να ενισχύσουν τη διαμόρφωση θετικής αυτοαντίληψης
- να συνειδητοποιήσουν το γεγονός ότι κάθε επάγγελμα έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις και προϋποθέτει ειδικά προσόντα και ικανότητες που δε διαθέτουν στον ίδιο βαθμό όλοι οι άνθρωποι
- να αξιολογήσουν και να συνειδητοποιήσουν τις κλίσεις και τις δεξιότητές τους
- να συνδέσουν τις σχολικές και εξωσχολικές εμπειρίες τους με τον κόσμο των επαγγελμάτων
- να καλλιεργήσουν την επιθυμία να αναζητούν περισσότερες πληροφορίες για τα επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν
- να αρχίσουν να σχεδιάζουν την ακαδημαϊκή και τη συνεχή επαγγελματική τους ανάπτυξη προκειμένου να πραγματοποιήσουν ομαλά τη μετάβαση από το Δημοτικό σχολείο στο Γυμνάσιο
Το πρόγραμμα περιελάμβανε 6 δίωρα Εργαστήρια με διαφορετική θεματολογία και το υλικό αντλήθηκε από τέσσερις ενότητες εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, οι οποίες είναι οι εξής:
Πρώτη ενότητα: «Ανακαλύπτω τον εαυτό μου», δραστηριότητες που βοηθούν το παιδί να εντοπίσει τα ατομικά του χαρακτηριστικά, να προσδιορίσει την αυτοεικόνα του εαυτού, να γνωρίσει και να εξοικειωθεί με τις έννοιες «δεξιότητα, ικανότητα».
Δεύτερη ενότητα: «Ενισχύω την αυτοεκτίμησή μου», δραστηριότητες που βοηθούν το παιδί να αναπτύξει θετική εικόνα του εαυτού του με σκοπό την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, αλλά και να αναπτύξει θετική στάση απέναντι στους άλλους, στο σχολείο και στην κοινωνία.
Τρίτη ενότητα: «Ο κόσμος της εργασίας» αναπτύχθηκαν δραστηριότητες με στόχο τα παιδιά να προσεγγίσουν την έννοια της εργασίας και να αναγνωρίσουν τη σημαντικότητά της στη ζωή του ανθρώπου, να συσχετίσουν τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους με τα επαγγέλματα και να τα συνδέσουν με τον αντίστοιχο τρόπο ζωής.
Τέταρτη ενότητα: «Σχεδιάζω το επαγγελματικό μου μέλλον», δραστηριότητες που έχουν στόχο να βοηθήσουν τους μαθητές να αναγνωρίσουν τους παράγοντες που επηρεάζουν τις ακαδημαϊκές - επαγγελματικές τους αποφάσεις αλλά και να αρχίσουν να φαντάζονται τον εαυτό τους ως κάποιον που θα ασκεί ένα επάγγελμα στο μέλλον.
Υπεύθυνη του προγράμματος, η Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας κ. Τσίτσελα Έλενα, MSc Επιστήμες της Αγωγής, με εμπειρία στη Συμβουλευτική Εκπαίδευσης.
Η διάρκεια των Εργαστηρίων ήταν 6 συναντήσεις με δύο (2) ώρες την εβδομάδα για τους μαθητές των τμημάτων Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης,μετά το πέρας του ωρολογίου προγράμματος.
Η κ. Τσίτσελα στο πλαίσιο των απογευματινών συναντήσεων γονέων «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας», την Τετάρτη 8 Μαρτίου παρουσίασε αναλυτικά τη θεματολογία των εργαστηρίων με τίτλο «Τα επαγγέλματα κι εγώ: Η αναζήτηση και η προετοιμασία του επαγγελματικού μέλλοντος και σταδιοδρομίας των παιδιών μας».